2022. február 28., hétfő

De ez már ne akadjon be, a fenébe is....

Az annyira vicces, mikor a kormányhitű (milliókkal kitömött) megmondóemberek (na jó, még mindig utálom azt a szót, hogy influenszer) megmondják, hogy miért nem kel kimászniuk Valgyimir Vlagyimirovics seggéből. Hát mert megélnek belőle, gondolom nem is rosszul, elvekről, ne adj' isten értékekről meg annyi képzetük van, hogy aki fizet, az rendeli a nótát.

Na jó, ez igazából nem vicces. Az vicces, hogy: "Találkoztam már sellővel, megdugtam, aztán kiderült, hogy süllő. De hát jégágyon olyan hasonlóak." Ezt amúgy a Bob's Burgers című rajzfilmsorozatban találtam ma, és elkezdtem érteni, miért is nézem, de elég rendszeresen.
Na, ehhez képest értem az is, miért nem olvasom/nézem ezeket a Megafonos faszfejeket, kerülöm Bayer (meg Semjén) Zsótot, mert a vérnyomásom emeléséhez pont jó a kávé, közepes tejjel, nem kell, hogy fölbasszam magam efféle hülyéken.

És tudom, erre az az adekvát válasz, hogy de hát én is pont olyan véleménybuborékban élek, mint ők, mit szövegelek itt, pedig az a helyzet, hogy nekem igazam van (de mindig ám!) nekik meg nem. És igen, ez már maga az az iróni, ami azért talán megkímél a durva csőlátástól. Én olvasok Mandinert, meg VálaszOnline-t, pedig aztán nagyon nem az én nézőpontomat viszik. De túl kevés az időnk ahhoz, hogy érdekvezérelt ostobaságokkal fárasszuk leharcolt idegrendszerünk. Nekem például itt hever már jópár napja egy Salman Rushdie regény (Salimár Bohóc), ami eddig valahogy kimaradt, pedig varázslatos egy szöveg, de még a közepén sem tartok. Pedig évek óta megvan, még Petrától kaptam, de hát újra kellett olvasni a Szégyent, meg Éjfél gyermekeit még hát a Sátáni verseket (azt mondjuk pont kórházban fekve), aztán először A mór utolsó sóhaját. Rushdie komoly munkát ad egy komolytalan olvasónak, ez van, de megéri.

És akkor most én hogyan is jutottam el a kormányhitű ostobaságoktól Rushdie-ig? Tudja fene, ez itt a szabad asszociáció terepe, oda jutok el, ahová akarok, ami a pénzért írt cikkekre ugye már nem jellemző. Nem igazán. de - szemben a megafonos izékkel - én ott nem ócska propagandát nyomok, hanem filmkritikát, meg tudományos ismeretterjesztést.
Amit persze itt is gyakorta, de nem tehetek róla, ez már beakadt.

És akkor ceterum censeo: Putyin egy diktátor, rendszere meg a feudális anarchia. A felcsúti meg másolja, asszem ma hallottam valami műsorban, hogy szívesen lenne ő egy orosz gyarmat helytartója, az megfelelne a rokonok, barátok és üzletfelek érdekeinek. Mint Lukasenka elvtársnak is, fehérorosz viszonylatban.
De legközelebb valami irodalomról, a nyavalya rongálja az idegeit, ezekkel a propaganda-falvédőkkel.


Nem simán téeszelnök-fejű, az is volt. (mandiner.hu)

Hát Rushdie nem szimpatikusabb.? Képmellékletünket hallották.
(hu. euronews.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése