2022. június 26., vasárnap

Már az se lesz ingyen

Azt írja az újság, hogy nemsoká fizetni kell majd a plázavécékben. Még jó, hogy nem járok plázába, a legközelebbi felé menet is félúton van a Teszkó, és ott is van vécé, én oda járok! Ja, és nem fizetős, csak sorba kell állni ha épp beüt a hajléktalanszezon.

Mert igazából a fizetős plázavécével leginkább velük basznak ki, aki vásárolni megy oda, annak lesz aprója a fosodához is, de aki csak vécére menne be, az majd a környező bokrokba fárad át közszemérmet sérteni. Antihigiénés alapon. De bezzeg a légkondit az nem tekerik majd lejjebb, pedig mondjuk másfél-két fok eltéréssel már többet spórolnának plázáék, mint amennyit keresnek majd a klotyón. És egyáltalán, egy ilyen helyen mondjuk az alapszolgáltatások közé kell hogy tartozzon a vécé. Miként egy városban is, de például nálunk nem hogy ingyenes nyilvános vécék nincsenek (mint ahogy Londonban például vannak), de fizetősek sem.

És bárki járhat úgy, hogy halad a városban ködös céljai felé, és akkor nagyon kell, de speciel nincs nála készpénz, és akkor ő is mehet a bokor alá. (Egyszer pont Londonban jártunk úgy Petrával, hogy neki kellett nagyon, valahol Brixtonban, de pont nem találtunk ingyenes vécét, a metróállomáson sem. És akkor jött a közeli mekdoneldsz, bazi nagy sorral a női vécé előtt, úgyhogy becsempésztem a férfiszakaszba, még jó hogy nem jött közben más is.)
Én egyszer jártam úgy, hogy valami generális csőtörés volt a lépcsőházban, és egy esete elzárták a vizet, nagyjából másnap délutánig. Én meg reggel bedöntöttem az előre bekészített jeges kávém, és mentem a teszkóba vécére. De nem vettem semmit, csak hagytam ott nekik némi emléket a csatornarendszerben. Tényleg, miért is kellene fizetni az illetlen helyen, ha eleve nem hoznunk onnan, hanem viszünk oda? Valamit.


p.s. És mi lesz majd a pelenkázókkal? A mozgássérült vécékkel? Hogy akkor most lehet nekik ingyen parkolni, de a szarért-húgyért fizetni kell? (Na, csak nem jött össze, hogy a téma kapcsán ne írjam le az sz-betűset...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése