2023. november 19., vasárnap

Wilágnap C

Ma van a vécé világnapja. Ez nekem új, márhogy egyáltalán van ilyen, lassan azon gondolkodom, minek nincs még világnapja? A hüvelygombának, a paranoid skizofréniának vagy a krumplistészta-odaégetésnek talán még nincs, bár részemről bármelyiket el tudom képzelni, hisz bármelyik lehet markáns társadalmi csoportok (mit csoportok, kisebbségek!) problémája, melyre igen is oda kell figyelni. Például az ENSZ-nek, nekik amúgy sincs jobb dolguk, mióta a világbéke-projektjük végleg megbukott, az éhezést meg csak átlagában sikerült felszámolni, azaz a világ egyik részén éheznek, a másikon meg elhíznak, úgyhogy számtani átlagban a legtöbben ideális testsúllyal rendelkezünk.

De ez a vécé világnap ez igen is fontos, a múltkor is ideszart valaki a ház mellé a bokor alá, a nyomokból ítélve arccal a fal felé, a pucér hátsójával meg a két főútvonal találkozásának irányába nézve. Illetve nem nézve, bár jobban belegondolva, aki egy forgalmas helyen szarik (és nem megy el mondjuk valami közeli parkba) az elég nagy seggfej (elég részeg, elég  hajléktalan stb., szóval szarik bele, hogy hova), igy akár nézhet is a segge irányába.

Magam minden esetre az ünnepelttel ünnepeltem a világnapot, persze ebben az értelemben nálam minden nap a vécé napja, sőt naponta többször az. Gondolom a legtöbben így vannak vele, bár tudja fene, nem szoktam emberekkel arról beszélgetni. Mostanában nemigen szoktam emberekkel beszélgetni. De ha mégis, mindig van minimum egyel jobb téma ennél, persze ha tudtam volna előre, hogy ma van ez a világnap, lehet hogy tegnap szóba hozom dartsozás közben, hátha Petra ettől mellédob, és nem kapok ki már megint.

Minden esetre épp tegnap délelőtt tisztítottam vécét (ezt úgy mondják szakszerűen, hogy pucoltam, de én nem voltam szakszerű), minden esetre a klotyóm Domestost kapott ajándékba, hogy a lehetőségekhez képest felfrissülve várja a nagy napot. Amiről persze nem tudtam. A vécé ami velem egy lakásban, amúgy már elég középkorú, 42 éves, mert egykorú a házzal, bár nem tudom, pontosan mikor van a születésnapja. És egyáltalán: hogy lesz egy vécé? Fröccsöntik, korongozzák, megidézik, vagy csak kikel egy tojásból? És mennyi az élettartama? Na ez utóbbi kérdés néha kicsit aggaszt, bár aktuálisan épp szarok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése