2022. január 27., csütörtök

Kreatív hányás

Azt írja az újság (Lujza), hogy nevet vált a Telenor, lánykori nevén Pannon GSM, úgy tűnik ezeknek nincs jobb dolguk, mint pár évente nevet, és ezzel  persze arculatot (magyarul dizájnt) váltani. Először arra gondoltam, hogy valahol megint éhezik néhány PR-os kreatív, de aztán kiderült, hogy lejár a Telenor név kopirájtja, s ha már, miért ne lehetne egy kicsit megtolni az ezek szerint nem éhező kreatívokat, meg frissíteni kissé a klisét?

Habár az összes összes rabszolgatartó multi úgy reklámozza magát, hogy náluk fiatalos és dinamikus csapatban lehet dolgozni, érdekes kihívásokkal, pörgés van meg flow, akkor kell is az időnkénti arculat-frissítés, hogy valahol azért legyen némi dinamika, vagy legalább változás, még ha lényegileg felesleges is. (Tényleg, a kokakóla miért nem vált tízévente nevet?  Mostanában lehetne példásul - a kokain helyett mondjuk valami modernebbre, például a metamfetaminra utalva - MetaDrink, ahol dizájn meghatározó színe a rozsdazöld, az ital maga meg, bár kólaízű, de anyagában csíkos kék-sárga. Hisz azokból lesz a zöld.) 

A Telenor amúgy Yettel. lesz márciustól (ponttal a végén), ami így elsőre elég hülyén hangzik. Gondolom a 'yet' azaz  'még' szóból, meg a telefon, sőt tele kommunikáció rövidítéséből rakták össze, csak épp az egész úgy hangzik, mintha egy zsidó fűszeres felesége lenne a 19. századi Galícia valami kis falujában. Ezzel a névvel, hogy Yettel, simán bele lehetne írni utólag egy női karaktert a Hegedűs a háztetőnbe, senkinek nem tűnne föl, nem lenne tájidegen.
Meg hát értelme sem sok adódik. Mégtel? Mártel? Még mindig telefon? Milyen meglepő... egy telekommunikációs cégtől. Akkor már maradjon inkább magyarosnak a Mártel. Hiszen annak legalább lenne értelme, a Martel, az két l-el már egy igen drága konyak, és ha hozzátesszük, hogy Károly, máris kapunk egy frank királyt a nyolcadik századból, a poitiers-i csata győztesét, III. Pipin szintén frank király apját.

De a kreatívok idáig nyilván nem asszociálják magukat, a számlatömb kiállításához eljutni elég három értelmesnek ható mondattal, az indoklás látszatát keltve, hogy miért is fiatalosan dinamikus a hányászöld háttérszín.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése