2023. április 2., vasárnap

Vasvirág, napár, házikönyvtár

Azt láttam olvasni valahol, hogy Virágvasárnap, hogy az valami katolikus ünnep pont mára esése. (Azért mázli, hogy idén tényleg vasárnapra esik, ha már így hívják.) Nem tudom, a hozzá kapcsolódó népszokásokban mennyi a szekszuális töltet (mondjuk a villőzésben nem sok, bár elvileg jól hangzik), de nem mellesleg a virágok a növények nemi szervei, úgyhogy jobban belegondolva, mikor tegnap sétáltam a közeli parkban, valami bazi nagy orgiát láttam a virágba borult bokrok képében, ráadásul a fajközi fajtalanság jegyében még méhek is ügykezeltek arrafelé, tiszta fertő, komolyan mondom.

Amúgy persze bármi is legyen a mai nap értelme, a papok, a hívek, meg általában a nép rosszul tudják, szerintem ilyenkor Kurt Vonnegutra emlékezünk, a beszédeiből, esszéiből, újságcikkeiből összeollózott kötete kapcsán:


Ezt később még két másik hasonló elgyes gyűjtemény is követte (Halálnál is rosszabb; Vámpéterek, foma nagybömbök - jó tudom, az utóbbi kínosan hülyén hangzik), mindhárom itt van a polcomon, sőt olvastam is mindhármat, a Halálnál is rosszabbat többször is. De hát én egy régi vágású alak vagyok, még a gémeskútról hordom a wifit és könyveket olvasok, sőt ha veszek (inkább kapok) egy új könyvet, kényelmetlenül érzem magam, míg nem olvastam. Az, hogy csak úgy porosodjon a polcon, én meg ezernyi kötet között nagyon okosnak, kis híján értelmiséginek érezzem magam, az önmagában kevés, a nem olvasott könyv az nettó pazarlás. 
Kaját nem dobok ki (csak ha reménytelenül penészes és/vagy romlott, esetleg már mozog), könyvet meg nem hagyok olvasatlanul, a kényszeres neurózis nagyobb dicsőségére. De legalább nem drogozok, és nem lépek be  kádéenpébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése