2020. június 7., vasárnap

Valós időben álproblémák

Olvastam a hávégén egy cikket, azzal a hangzatos címmel, hogy "Így effektezheti valós időben iPhone-os videóit". Hát igen, végre egy fontos, mindenkit érintő, címoldalra való téma, hiszen most, hogy átmenetileg nem pusztultunk ki a szentkorona-vírustól (bár a Trianonozás évfordulójánál azért rezgett a nemzethalál), az effektezés lesz a központi kérdés. A zeitgeist gestaltja, mondanám, ha tudnék németül. Tudnák.
Most, hogy már megvan a rák univerzális ellenszere, élieneket bányászunk a Marson, felszámoltuk a szegénységet és éhezést van már, védőoltás sorozatgyilkosokra, csak az maradt hátra a civilizáció nagy művéből, hogy élőben effekktezhessük vieóinkat. És nem is akárhogy, hanem számítógépes látáson alapuló videoszegmentációs algoritmusokkal, ami annyira tudományosan hangzik, hogy mindjárt szemüveges leszek tőle, és elkezdek kopaszodni. Ja, mindkettő megvan, biztos az algoritmusoktól, gondolom azokkal hasítják az atomot a názánál.

Mert hát igen, régi problémám ez nekem is. Az utóbbi időben számtalan álmatlan éjszakát forgolódtam végig , hideg izzadságban fürödve hogy most akkor hogy a faszba' tudnám én valós időben effektezni az ájfonos videómiat. Külön szorongtam amiatt is, hogy ez engem miért nem hagy aludni, miközben soha az életben nem volt ájfonom. De hát ilyen a generalizált szorongás, az bármitől lehet, épp reggel kezdtem el aggódni, hogy késik a menstruációm. Harmincpár éve már.

De igen jól fog jönni a jövőben (mondjuk a következő újjászületésben, ha az a Földön lesz, és lesz még ájfon), hogy ha majd véletlenül rászokom a videocsetelésre, hogy valós időben tudok nyuszifüleket szerelni a fejemre, vagy azéra, akivel beszélgetek. De csak ha kedvelem majd az illetőt, elvére a rózsaszín nyuszifül az komoly dolog, az nem jár csak úgy mindenkinek. Ahhoz minimum meg kell építeni az első rendes hidegfúziós rektort, vagy az első ír kocsmát a Marson.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése