2024. március 27., szerda

Meg van számlálva

Disclaimer: Ez egy régebbi poszt, majdnem két hete írtam, aztán elfelejtette kitenni, szóval a benne szereplő adtok már nem aktuálisak, hisz öregedtem azóta egy kicsit.
______________________________________________________________________________

Túl gyakran hallom azt mindenféle alakokról, de főleg politikusokról, hogy a napjaik meg vannak számlálva. Pedig dehogy, senki sem szokta másvalaki napjait számolgatni, még a sajátját se. Pedig hogy mennyi volt eddig az eléggé tudható, hogy mennyi van vissza, arra csak valami statisztikai valószínűséget lehet mondani, ami meg egyénre vetítve pont nem mond az égvilágon semmit. Nincsenek ugyanis átlagemberek, illetve ritkák mint a piros hó esik, azaz átlag az valami középérték (számtani közép, módusz, medián, ilyesmi), és pont ott igen kevesen vannak. (Ha mondjuk 173 centi az átlagmagasság, akkor belátható, hogy az emberek elsöprő többsége nem pont annyi.)

De ezzel együtt is megszámlálhatók a napok, én például a vicc kedvéért kiszámoltam, hogy épp ma vagyok 18 313 napos! Jeles ünnep ez, azt' még tortát se kaptam a gyertyáim alá (bár tizennyolcezer gyertya nincs itthon, de úgy húsz-huszonöt biztos), ám ennek ellenére ünnepi hangulatba kerülvén, megnéztem mi a jelentősége ennek a távolról sem kerek napfordulónak.

Nos, a 18313 az nem jelent túl sokat, pontosabban az egyik kertészeti áruházban ez valami locsolófej cikkszáma, aminél azért nyilván többet érdemlek, ha már nem csak locsolásra használom a fejem. Úgyhogy megnéztem, mi van akkor, ha a számok mondjuk az angol ábécé betűit jelölik? Ez esetben a mai nap számlálásának végeredménye az, hogy AHCAC.

Aminek viszont már van értelme, ugyanis a gugli szerint ez egy rövidítés, miszerint: African Heritage Cultural Arts Centre, és ez az afrikai kulturális örökséggel foglalkozó központ Dublinban található. Vagyis a mai nap tekinthetem magam akár tiszteletbeli afroírnek is, ha már vannak afroamerikaiak, bár lehet hogy a bostoni feketék is inkább afroírek.

Holnapra persze mindez megváltozik, holnap már 18314 napos leszek, ami viszont már egy negyedcollos nyomatékkulcs cikkszáma, betűszóként meg bármi lehet, a brazil kávézótól, a kamunak tűnő üzleti oldalon át a tréfás dobozig (élethű gumipókkal), vagyis igazából nem jelent semmit. 
Így hát ki kell élvezni a mai napot, Távol Afrikától, mert mint egy másik kultikus filmgiccsben is többször mondja a Robin Viliemsz: Élj a carpe diemnek!

______________________________________________________________________________

p.s. Egyébként ma van II. Rákóczi Ferenc erdélyi fejedelem 348. születésnapja, de ez nem olyan érdekes, egyfelől mert elég rossz állapotban lehet már, másfelől meg azt már nekem sincs kedvem kiszámolni, hány napos lehet. (Na jó, 127 104, már ha  jól számoltam a szökőévekkel...) Én meg immár 18325 napos vagyok (fűtőventilátor vagy monitorállvány,), azaz nagyjából 26 millió 390 ezer perces, ami legalább már elég impozánsan hangzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése