2021. március 20., szombat

Autogasztro

Mostanában egyre nagyobb kihívás, hogy mit ebédeljek, mert ahhoz jobbára főznöm kell, legalább is ha már kiettem a fagyasztóból  a készételeket. Főzni meg nem lehet egy személyre, tényleg megpróbáltam, de egyértelműen képtelenség mondjuk egy tányér levest készíteni, így aztán három napig eszem ugyanazt, miközben a harmadik nap már nyilván unom, mint a vízállás-jelentésben a hajóvonták találkozását.
Plusz ahogy fogynak a hozzávalók, egyre célszerűbb ételeket főzök, mint sós zabkása erős paprikával, vagy margarinos melegszendvics paradicsommal, de majonéz nélkül, mert az utolsó két ujjnyival már spórolok.

Még jó, hogy kreatív vagyok, plusz nem az a kifejezett húsevő, úgyhogy még egyszer sem kellett megszegnem a kijárási tilalmat és utazási eltanácsolást, gázolt borzot keresve az egzotikus Járda-szigeteken. Pedig a gázolt borz igaz ínyencség lehet, csak tudni kell elkészíteni. Annyi a trükk, hogy meg kell nyúzni és a főzés előtt ki belőle verni a szart, aztán már csak hat-hét óra főzés, és finom omlós lesz a teteme, melyet tálalhatunk spagettivel, vagy tányéron. Tényleg csak annyi a gond vele, hogy mivel éjszakai ragadozó, nappal nehezen üti el a legfigyelmetlenebb sofőr is, ezért éjfél után lehet csak begyűjteni a hulláját, ami reggelre viszont használhatatlan lenne, tekintettel a sűrű hajnali buszmenetrendre.

kecskefeszek.net

Kenyér azért mindig van itthon, a fagyasztóba szeletelve, ahonnan mindig csak annyit veszek elő, amennyit épp ennék, ami jó módszer, de ritkán találom el, mennyit is ennék. Még szerencse, hogy kenyérpirítónak van kiolvasztó fokozata is, csak néha elgurul.
Levest meg bármiből lehet főzni,, aminek szimpatikus a kinézete és nem cipő. pontosabban a cipőből is lehet, csak az nem finom, a fűzőket például nem lehet elég sokáig főzni, hogy jól menjen hozzá a bolognai szójamájkrém. De például a múltkor a csilis pennébe belefőztem egy gumiszalagot is, és már a felét megettem, mire tényleg elhittem, hogy ez nem egyszerűen al dente.

Desszertben viszont változatlanul jó vagyok, még mindig virtuóz módon készítek el bármit, ami zacskós csokipuding, plusz tudok tejeskávét is főzni, bár a tejet nem én csinálom hozzá, de én öntöm bele, sőt a saját tulajdon kanalammal keverem meg. Amivel ráadásul gyümölcsös joghurtot is tudok enni, pont mint egy igazi profi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése