2022. április 28., csütörtök

A használatlanság feleslegessége

Nagyon bírom, mikor sajtómunkások elkezdenek listázni dolgokat, tipikusan a first world problems tematika mentén. Így születnek a "hat ok, ami miatt nem nézel elég online filmet", "a tökéletes második randi nyolc nélkülözhetetlen kelléke" vagy az "öt tipp az igazán mediterrán hangulatú erkélyhez" listák. Mit mondjak, irigylem a problémáikat.

Most épp egy olyat találtam, hogy nyolc dolog, amit az emberek megvesznek, és csesznek használni. (Jó nem pont így volt a címben.) De már megint nem éreztem érintve magam. Mert ugye én egy ideje már, ha veszek valamit, az ehető vagy iható, és ezeket el is fogyasztom, még a szavatossági időkre sem vagyok kényes, csak ne kelljen kaját kidobni, mert az pazarlás. A fényevés meg nem opció, a hasmenés persze igen, de valamit valamiért. A kissé régi (finomabban fogalmazva: antik) kefirt simán betekerem, szerintem a kefir amúgy sem tud megromlani, hisz eleve romlott tej, szóval hova is züllene tovább?

De a belinkelt cikk (már megint) nem vonatkozik rám. Először is nem veszek itthoni fitneszgépeket, hogy aztán zokniszárítónak használjam, pénzem sincs rá, nem is tudnám hova tenni, meg amúgy is van itthon, csak úgy hívom, hogy felmosóvödör.
Nincsenek felesleges háztartási kütyüim, van egy mosógépem, egy botmixerem, és karácsony óta egy mikróm. (Az előző tönkrement, és hosszú ideig kreatív ötletekkel, de mindent a gáztűzhelyen melegítettem, inkkuzíve a popcornt. Aztán a család összedobott egy mikrót karácsonyra.) Ámde nincs mosogatógépem, csokiszökőkutam, tejhabosítóm, még kávéfőzőm se, a kávét az törökös stílusban készítem egy már-már fületlen kis edényben, aztán József Attila verseket olvasok, ha már adott a hangulat.

Hűtőmágnesem az van egy csomó, és mind a hűtőn, de egy kivételtől eltekintve az összeset úgy kaptam. Itt az volt a rekord, mikor egyszer a teszkóban ezer forintonként egy-egy Simpson családos mágnest adtak, én meg vettem egy akciós laptopot százezerért... Meg pár zsömlét (hiába no, régi szép idők), de azokat már megettem. Tényleg, a hűtőmágnest hogy is kellene rendeltetésszerűen használni? Felrakom a hűtőre és ott van? Évek óta nem tapasztottam fel valami fontos emlékeztető-cetli egyikkel sem, de mivel nem vettem őket, ezért nincs velük sok gond. (Azzal már igen, hogy mögöttük a hűtő, az már beadta  a kulcsot.)

Mondjuk mű-karácsonyfából (vagy műkarácsony-fából?) viszont három is van, de azokat igen is használom, most is ki van állítva a lakásban mind a három, feldíszítve! Az egyik már évek óta, ott csak az égősor a felesleges, mert azt szinte soha nem kapcsolom be.

     

A legfeleslegesebb beszerzés pedig nyilván a teknős volt, aki alapvetően eszik, alszik, mászkál, kakál és elbújik az ágy alatt, illetve ezek különféle kombinációit űzi, de beszélgetni nem lehet vele, bár láthatóan bírja a rajzfilmeket. Viszont már huszonkét éve itt lakik, szóval lehet hogy ennyi idő után társtulajdonosnak számít. Így aztán nem rakhatom ki, mert most kinek hiányzik, hogy beperelje egy hüllő? Persze lehet hogy nem nyerne, mert szardíniáért és egy kis szárított bolharákért olyan nagyon jó ügyvédet nem tudna szerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése