2022. április 25., hétfő

Az elveszett film

Jajj nekem, elkezdtem nézni egy Sandra Bullock nevével fémjelzett romkom-kalandfilmet, de én ezt nem bírtam végigkínlódni. (Ami egyébként ritka, megnézek én bármit, azt' legfeljebb írok róla ide egy felháborodottan undorodót.) 
Egyrészt maga az alapkoncepció is koppintás, Bullock egy írónőt játszik, aki romantikus kalandregényeket hegeszt, mondjuk épp csökkenő sikerrel, de elrabolja egy őrült milliárdos (Daniel Radcliffe, és ja, ezek rendszerint őrültek), aztán a könyvei borítóján szereplő szépfiú (Channing Tatum) indul kiszabadítani. Lesz belőle valami közepesen sem izgalmas, dzsungel-túlélőtúra, ami mondjuk A smaragd románcából már elég ismerős, csak az még szórakoztató volt.

Az elveszett város című idei műalkotás viszont simán csak unalmas, helyenként idegesítő, mindenkit őszintén lebeszélnék róla. Van benne Brad Pitt is, bár hamar lelép, de ez esetben nem kár érte, Tatum és Radcliffe színművész urak meg simán csak semmilyenek, de annyira, hogy még rosszak sem bírnak lenni. Két adag színtelen, szagtalan, átlátszó folyadék, kevés buborékkal, de az nem mentheti meg őket a primer szégyentől.

Igazából nem is értem, mikor és kinek juthatott eszébe elkészíteni ezt az izét, ami annyira erőlködve próbál trendi meg up-to-date lenni, hogy simán fáj nézni. Nálam az ötödik percben kapcsolt be a a kulturális riasztó, mikor a közösségi média menedzsere közli a szerzővel, hogy azt tweetelte ki a nevében reggel  (idézem): "Csá, mizu? (...) Merre zúztok csajszik? Tali a (valamilyen)bálteremben délután ötkor, hesteg  Sean Mendes(???), hesteg behalok hogy talizzunk végre!" Na, itt kellett volna törölni a picsába ezt a borzadályt.

De tovább néztem, bele-bele tekerve, talán mert arra vártam, hátha mégis átcsúszik valami popkultúra-kritikába, afféle görbe tükör lesz belőle, de nem. Ez maga a popkultúra legalja, nem szabadna hagyni, hogy a marketingesek elvárásai alapján összekalapált algoritmus írja a forgatókönyvet, különösen ha a főhős maga is író, ha olyan is, amilyen. Ráadásul a film összes poénja benne volt már az előzetesben, szóval tökéletesen megspórolható az a közel két óra.

Sandra Bullock meg bejelentette, hogy most egy időre visszavonul, és nem forgat több filmet. Ezt a döntését csak üdvözölni lehet, bár jobb lett volna a csúcson abbahagyni, és nem egy árok mélyén zúzni, csajszi.

artmozi.hu

p.s. Az azért vicces volt, hogy a letöltött verzióban felirat is volt, méghozzá cseh (vagy szlovák?) és hindi felváltva, nem mintha bármelyikkel is mennék bármire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése