2022. április 10., vasárnap

Unalmas vasárnap délután, hüllővel

Igazán nem értem, miért nem most van húsvét vasárnap, pedig tisztára vasárnap van, rügyeznek a madarak, énekelnek a fák, a nap meg besüt az ablakon. Amitől persze látszik, mennyire koszos már, de ha tegnapelőtt nekiállok tisztítót ablakolni, akkor a tegnapi eső ráviharzik, és kezdhettem volna újra majd. Így meg csak koszos. De megvárom, hogy holnap esik-e talán, és ennek függvényében fogom bánni, hogy miért is nem mostam le végre.

A teknős élvezi a napot, ő mondjuk mindent élvez, ami fényes, meleg vagy hal, szóval neki könnyű örömet szerezni. De hát a hüllők nem bonyolult lelkek, hanem egyszerűek. Teó például a Spongyabobot szokta nézni, ha ott felejtem a tévét, a dán művészfilmek elől meg az ágy alá vonul emigrációba.

De most is napozik az erkélyajtó előtt, ami persze egy nagy ablak, csak könnyen ki lehet rajta menni, a nélkül, hogy életveszélyes sérüléseket szenvedjünk. A konyhaablakon például nehezebb kimenni, viszont ha sikerül, életveszélyes sérüléseket lehet szenvedni, bár ahogy én érzem magam, nekem biztos nem. Azok a sérülések már semmilyen életre nem lennének veszélyesek, akkor már. A teknős viszont lassan kimehet az erkélyre, már sok éve nem fér ki alul a résen, viszont láthatóan hobbija a napfényes forgalomszámlálás. Ami húsvétkor nem lenne neki nagy élvezet, hiába néz az erkély két soksávos főút kereszteződésére, egy átlag vasárnap sincs nagy forgalom, húsvétkor pedig csak-egy két részeges baleset, de azokat túl könnyű megszámolni.

Tényleg, a húsvét az valami olyan, amit gyerekkoromban nem vártam annyira, mint a karácsonyt, de azért eléggé, azóta meg nem várok egy ünnepet sem, ünnep az, ha nem kell kényszeresen ünnepelni, szép az ami érdek nélkül tetszik, a felhők felett mindig süt a kozmikus háttérsugárzás,  Gloria meg este fan.
A teknősnek ebből a szempontból könnyebb, neki minden nap nap, ha van hal, lehet mászkálni meg néha napozni, nincs alapvető baja a világgal.
Ettől még lehet, hogy holnap lesz húsvét hétfő, elvégre a tér-idő kontinuum kiszámít...ható, csak nem nekem sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése