2021. május 31., hétfő

Beteg cukor

Jó, ez nálam összetett szó, és fordított sorrendben, fene tudja mióta, nagyjából öt éve diagnosztizálták, azóta jobbára figyelek rá, kivéve mikor nem. És van, mikor nem lehet nem figyelni, például épp most. Mert a térség ahol élek, annyira fasza hely, hogy még véletlenül sincs igény egy magamfajta faszira, a végzettségeim a regionális munkaerő-piacon annyit érnek, mint sóhajtás a tornádóban, úgyhogy a válság múltával már megint én vagyok a megye talán egyetlen kétdiplomás betanított munkása. (Persze nem biztos, találkoztam én már betanított munkás fronton politológussal, néprajzossal, de még közgazdásszal is, pedig azt hittem, azok legalább kapósak. Ja, kivéve ha neomarxista alapon utálják a neoliberális kapitalizmust, mert olyankor lehetnek egy igazi working class hero, de nem a John Lennon-i értelemben. de legalább nem is a Leniniben.)

Viszont most épp egy nem cukorgyárban (pedig az országban az egyetlen megmaradt épp nálunk, van), de cukorüzemben állok betanítás alatt, ami abból áll, hogy gyorsan utána kéne csinálnom dolgokat embereknek, akik évek óta ezt csinálják, aztán nem értik, hogy ez nekem miért nem megy rutinból. Miközben miért is menne első-második nap, ez nem szociálpszichológia, kutatásmódszertan vagy filmek fikázása. azokban nekem van évtizedes rutinom, amit az újdonsült kollégáim évek után tudnának csak elfogadható szinten hozni Ehhez képest én beérem pár hét türelmi idővel, mielőtt belebetegszem a cukoriparba.

Mert ha már diabéteszes vagyok, tényleg adekvát munkahely az, ahol egy nap négy tonna cukor megy át a kezeim között, eddig főleg vaníliás, aminek ugye az ízét nem érezhetem (kultúrember vagyok, nem eszek bele az alapanyagba/munkadarabba), de az illatát sem, ha már évek óta nincs szaglásom.
Viszont ha besüt a nap látszik, hogy mekkora por gomolyog néha az üzemben, ami - mivel tényleg odafigyelnek a tisztaságra - nem házipor, hanem porcukor. Na most a kérdés az, hogy szabad ezt nekem belélegeznem? Avagy: az inhalált cuki felkúrja-e a vércukrom a Holdig?
Mától nem kell maszkot hordania odabent annak, akinek van ilyen "védettségi" plasztikkártyája, nekem van, de azért zsebemben a maszk, amíg valami szakember meg nem nyugtat, hogy a levegő cukortartalma a véremét nem befolyásolja olyan alapvetően. Plusz ugye a fizikai munka, ami eleve lefelé tolja...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése