2021. május 30., vasárnap

Mi van a kölykökkel?

Ma van lenni gyereknap! - nyomják a képembe a hírportálok már kora reggel, pedig ez engem nem érint. Egyrészt nincs gyerekem, gondolom már nem is lesz, másrészt meg rohadt régen voltam már gyerek. Mondjuk egy második gyerekkor elméletileg még összejöhet, de szerintem én azt (a statisztikai valószínűségek szerint) már nem élem meg, igazából szerencsére. Hisz ki a fene akarna Demenciába utazni a személyisége roncsain, lassan már azt sem tudva, ki az a fazon az ágya mellett, és ki ő maga?

youtube.com

De a gyerekeket még nem fenyegeti a demencia, így akár még tudhatják is, hogy ma van az ő napjuk. Pedig a mai nap csak egy sima vasár, illetve ha az érdekesebb vonatkozásait nézzük, akkor ma van Mihail Alekszandrovics Bakunyin, a híres orosz anarchista születésnapja (1814 óta), miként Kocsis Zoltáné vagy Colm Meaney-é is. Utóbbi egy ír színész, akit legtöbben Star Trek sorozatokból ismernek, de Stephen Frears egyik kedvelt színésze is, játszott A furgonban meg a Méregszákban, amiket én igen bírok, részben miatta is.

És ma van Jeanne d'Arc meg Rubens halálának évfordulója, valamint holnap lesz a dohányzásmentes világnap, ami legalább pipa, mert nagyon régen dohányoztam utoljára. Egy komplett gyerekkorral ezelőtt, bár a fene tudja, nem számolom.
És akkor gyereknap alkalmából, ha már, egy kis szösszenet a Mocskos Gyerekkedvezmény nevű portlandi folk-punk zenekari együttestől, az elégő reményről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése