2023. május 31., szerda

A nyolcvan az új negyven?

Al Pacsínó már megint apa lesz, most épp 83 évesen. Ez biztos szándékos, mert így épp százévesen mehet el a gyerek középiskolai ballagására, és egy kerti partival le lehet majd tudni két jelese eseményt. A bulvárhírben persze azt is megírták hogy a neje nője ő még csak most 29, szóval alig ötvenpár év a korkülönbség, ami több, mint ahány éves vagyok, bármennyire is a hetvenes években születtem. Az 1970-esekben, csak hogy ne legyen félreértés, mert néha 1823-at írok a "születési ideje" rovatba. A szubjektív idő ugyebár, meg hogy mindenki annyi idős, amennyinek érzi magát, amennyinek nézik, vagy amennyire vissza tud emlékezni addigi mozgalmas életéből.

Al Pacsínó bácsi biztos nem nyolcvankettőnek érzi magát, hála a sok pénznek és az azon megvásárolható orvosi szolgáltatásoknak, meg a Beverly Hills környékén dúló kedvező klímának. meg ugye a gének, bár annak pont nem néztem utána, hogy a nyilván már néhai Fő Pacsínó meddig tolta a biciklit, és mikor nemzette Alt.

Én meg ehhez képest így ötvenhez közeledve gondolom azt, hogy már nem fogok szaporodni, részben az emberiség érdekében, részben meg mert a demográfiai-statisztikai valószínűség szerint ugyan még életben lennék, mire a kölyök érettségizik, de a diplomaosztója alkalmából már 1-2 éve halott. Ehhez képest már sajnálatos, de mellékkörülmény, hogy per pillanat, illetve egy ideje már nincs olyan nőnemű humanoid a bolygón, aki gyereket akarna tőlem. Még jó hogy én sem magamtól, mert egyébként valószínűsíthető, hogy szar apa lennék, avagy csak lettem volna.

Egy filmsztárnak persze nyilván könnyebb, és biztos nem görcsölt sokat a korkülönbségen sem, miközben Al tata esetében az tényleg sok. Nekem 14 év a privát rekordom, persze az én javamra, és eleinte még azt is soknak éreztem, de jártam már nálam idősebb lánnyal is, de ott is talán három év volt a maximum, ráadásul huszonévesen, szóval ma már nem ér, plusz elévült, tisztelt bíróság.

Meg olvastam azt is, hogy a legidősebb pasas, aki apa lett, épp 102 éves volt akkor, gondolom nem a hagyományos módon hozta össze a mókát, valami felpörgető szer mellé biztos kellett lombik is, meg néhány eredménytelen kísérlet. De szerintem ezt a rekordot nem sem lehetetlen megdönteni, csak a modern régészet és géntechnológia kettőséhez kell fordulni. Ha kinyernének valami értékelhető DNS-t, ha nem is egy múmiából, de valami jégbe fagyott ősebb emberből, máris lehetne neki gyereke, hisz mi az a mondjuk húszezer év? A szerelem nem ismer határokat, a tudomány mondjuk igen, de fejlődése jelentős részben abban áll, hogy nagyjából magasról tesz rájuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése