2023. május 7., vasárnap

Informatív díszes nyomasztás

Az egész tegnapi koronésön cuccban a legszórakoztatóbb az volt, hogy mivel legtöbbször nem akadt sok látnivaló (vagy vonultak valahová, vagy énekeltek valamit, lassan illetve hosszan, de mindig díszesen), jobb híján szakférfiak és szaknők szakértettek szakstúdiókban, csak hogy egész biztos unalomba fulladjon az úgynevezett közvetítés. Elég lett volna egy dinamikus, három perces trailer, a főműsort eleve kár volt leforgatni. (Én hülye meg eddig azt hittem, hogy egy focimeccs, na az unalmas, nem is bírtam végignézni egyet sem életemben, pedig egy királyi esküvő, temetés, koronázás háromszöghöz képest lehet, hogy egy akciófilm.) A dramaturgia meg nagyjából annyiból állt, hogy „A királyt most felkenik a szent olajjal, nálunk pedig egy kis reklám!“ Egy krumplialakú uralkodó, egy limitáltan dobozolt mekis hamburger, egy karórépa formájú királyné, egy hüvelykúp és krém, egy miatyánk és egy divatszakértői referátum Franctudjaki hercegnő ruhájáról. Csak hogy ne aludjunk el végleg.


Izgalom nagyjából annyi akadt, hogy mindenki azt találgatta, hogy akkor a Herri herceg ott-e lesz-e az erkélyen-e az integetéskor? E? Tudja fene, nem vártam meg az integetéskort, gondolom olyan lehet, mint a kőkor, vagy a bronzkor, csak ez a mediatizált változat, pattintott, később meg csiszolt integetésekkel csinálnak a törzs öregjei látszást, az ősök szellemétől rájuk hagyott erkélyen. Az erkély ugyanis szakrális hely, Herri herceg pedig kiközösítette magát a klánból, ő már az áldozati vadszarvasdisznóból sem ehet egy asztalnál. Persze lehet, hogy ott volt, csak épp azzal a feltétellel, hogy nem látszhat, úgyhogy az LA-be tartó repülőgépről integetett skype-on a főkomornyik tabletjére. Elvégre ha már nem a kőkorban élünk...

A szakérők egyébként olyan fontos dolgokra hívták fel a figyelmet, mint hogy a körforgalom az körforgalom, a szolgák a palotában nem vegyülnek a királyékkal vagy hogy a hintó azért állt meg az udvaron, mert megérkeztek. Szóval egy kicsivel kevesebb az esélye, hogy hülyén halok meg, pedig valahogy meg kell, de legalább láttam már körforgalmat tévében is, nem csak itt a környéken a mindenhol, bár pont azt a képernyőn szintén sokszor láttam már élőben, viszont jó tudni, hogy még megvan.
Bár igazából nem izgultam pont ezen, viszont letöltöttem valami klausztrofób-disztópikus minisorozat első két részét, ha már a rojális ceremóniákat nem találtam elég nyomasztónak.

musoron.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése