2023. május 25., csütörtök

Voltam ott

Láttam valami filmes műsort a Diszkáveri Csatorna tudományosan, amiben azt mondták, hogy nem is volt olyan, hogy az Atlantisz. Hogy valami Plató nevű Szóló találta ki Krisztus előtt sokban, de én nem hiszem. Eleve milyen hülye név az hogy Plató, gondolom ezt is csak kitalálták, plusz nincs is olyan, hogy Krisztus előtt, mert azt mindenki tudja, hogy Krisztus után kezdődött az időszámítás egyáltalán, vagy legkésőbb akkor.

Én meg az Irénnel tavaly, mikor már csak kicsit volt kovid, pont Atlantiszon nyaraltunk, félpados repülővel, fapanzióval, valami hotelben, aminek nem lehetett elolvasni a nevét, olyan hülye betűkkel volt írva. Most nem tudom már pontosan, hol volt ez az Atlantisz, valahol Görögbe az biztos (talán Panatinájkosz közelében, annak is rémlik a neve), de a repülőről nem lehetett elolvasni az ilyen településes névtáblákat. És sziget volt, ezt határozottan mondták az ottaniak, bár én nem ellenőriztem, úgy értem nem jártam körbe személyesen, hogy visszaérek e ugyanahhoz  a kikötői pizzériához, ha sokáig megyek a parton.

Azt is hallottam  Diszkáverin, hogy az Atlanti sziget (gondolom ennek a rövidítése a neve) elsüllyedt. Na ez biztos nem igaz, legalább is mára már. Az biztos hogy a víz fölött volt, a hotelbe se csónakkal kellett menni, az erkélyen megszárad a törülköző mindig. Persze lehet, hogy egyszer elsüllyedt a sziget, valamikor régen, mondjuk a hatvanas években (akkor még én nem is éltem), de azóta visszasüllyedt, az tuti. Szóval az lehet a gond, hogy a Diszkáverisek valami régebbi filmekből dolgozhattak, mikor még el volt süllyedve a sziget, és nem nézték eléggé  híreket, hogy de már nincs.

Amúgy az Atlantisz az úgy hangzik, mint valami bacilusos fertőző betegség, biztos ez keveri meg az okosakat, akik mindig könyvekből akarnak még okosabbak lenni, ahelyett hogy vennének akciós csomagot az utazási repülőjegy irodában. Mert akkor látnák a szemükkel saját tapasztalásukat, de most mindenki olyan korban van, hogy internet. Meg könyvtár, bár hogy az van-e még, azt nem tudom, sosem voltam az az odajárós típus.

De most kicsit én is rágugliztam a keresésre, hogy mi is van ezzel, és találtam ezt a térképet. A tudósok szerint a világos helyek mind lehettek Atlantisz, vagyis fogalmuk sincs. Na ennyit arról a fene nagy tudományról.

index.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése