2023. október 16., hétfő

Kortárs művészi belerúgás

Megvan az új kedvenc szobrom, ami jövő áprilisban kerül majd kiállításra, de sajnos csak két két hétre. Ferencvárosban, úgyhogy személyesen aligha, de képen is jól mutat, pedig gondolom ez csak amolyan látványterv, mert határozottan nincs április akkor se, ha az időjárás erről gyakran mást gondol. 

Tényleg, azt tudta valaki, hogy a Ferencváros az nem csak egy fodbalista csapat, hanem egy városrész is Pesten? Nekem ez tök új, én anno a nyolckerben laktam, de városnak az József volt, a közeli tér meg a Rákóczi, ahol volt egy vásárcsarnok lángossal, fröccsel és kurvákkal, bár én csak az első kettőt fogyasztottam ott időnként. Meg metróztam und villamosoztam néha a Fradi pálya felé, de ott nem lakott senki (a  pályán), meg nem láttam önkormányzatot se a mellette.

De ez a titokzatos önkormányzat kiírt valami public art pályázatot, és időnként két-két hétre kiteszenk valami kortárs installációt, gondolom ugyanarra a talapzatra. Ilyen viszont már láttam Londonban. Ott a Trafalgar tér négy sarkában áll négy talapzat, de csak három szobor, a negyedik vagy 150 évig üres maradt, mert nem volt pénz IV. Vilmos angol király lovasszobrára. De már 1999 óta mindig van ott valami nagyon kortárs látnivaló, amit időnként cserélnek, pályázat keretében kiválasztva a következő, jellemzően meghökkentő, esetleg botrányos, de feltétlen igen konceptuális alkotást.

Nos, valami ilyesmivel próbálkozik épp a Fradista önkormányzat, és ez lesz a következő, jövő tavasszal, de nekem már idén ősszel is tetszik:

ferencvaros.hu

A műalkotás azt ábrázolja majd, ahogyan a mondabeli Turul elragad egy G-osztályú Mercedes terepjárót. Ettől aztán kiakadtak a kormányhitű média-rohamosztagosok, főleg a Prosti Srácoknál, hogy ez micsoda gyűlöletkeltő egy szemét, ez kérem egyszerre rúg bele a magyarságba és a Fradiba.(A Fradi-sas tehát turul.) Meg rúg a Mercedes terepjárók tulajdonosaiba is, teszem hozzá halkan, mert láttam én már Rákay Kálmánt (nem szül. Filip) egy ilyenből kiszállni, valami felcsútista dzsemborin. Példátlan, elháborító, felviselhetetlen!

És persze, nekem is fájdalmas, de nem bírom ki, hogy ne idézzem ide a kedvenc prosti srácos kommentemet (ha már nem linkelem be ezeknek a lelki szegényeknek a "cikkét" se), amit az ismeretlen fotelharcos az önkormányzatnak címez:

"...ti mint kommunisták fasiszták olyan agyatlanul bunkók vagytok ahhoz és arra sem emlékeztek de lehet hogy szándékosan hogy a Gyurcsányotoknak bírósági papírja tehát határozata van arról hogy milliárdokat lopott az államtól na mármost a turul őt ábrázolja mint korrupt hazaáruló főnökötöket akitek ahogy az állami vagyont milliárdokat lopkodta."

Hát igen, a fotelgerillaság elengedhetetlen kelléke a gyurcsányozás (bár az Apró-villát, a rendőrterrort és a kurvaországot azért hiányoltam), nem úgy mint a az alanyi és a tárgyas ragozás vagy a helyesírás, különös tekintettel a központozásra, ami egyszerűen nincs. Lelkes kommentelőnk csapatai harcban állnak a maygar ynelvvel, és úgy tűnik veszítenek. A tanulság pedig annyi, hogy ha valaki eleve buta mint a sár, legalább ne igyon rá, mert ez lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése