2020. december 22., kedd

Halálgépesített propaganda

Biztosan én vagyok a hülye, hogy origót nézek (nem igazán olvasom, médiafogyasztásom esetükben a "címeken szörnyülködés" fogalmával írható le), de este nem csináltam meg a reggeli kávém, reggel meg lusta voltam hozzá, így marad a lakájmédia, mint ami megbízhatóan tudja felhozni a pincéből a vérnyomásom.

A mai kedvenc hírem azt a hangzatos címet viseli, hogy "Alig kapták meg az engedélyt a Boeing halálgépei, újabb botrány érik körülöttük". Az anyag egyébként a B-737-esek legújabb generációjáról szól, melyekkel két katasztrófa is történt tavaly, úgyhogy 2019 őszén mindenhol leállították a repülésüket, és most kapták meg - nyilván egy csomó biztonsági változtatás után - a repülési engedélyt az USA-ban. És lehet, hogy ezzel nem sem volt minden rendben.
De. Ettől még a "halálgép" megnevezés olyan szőrőstalpú, cuppogós  bulvárhányás, amit még egy origó szintű szennylapnál is meg kell alapoznia valami nagy löttyös hatalmi vendettának. És akkor innentől jön a külön bejáratú összeesküvés-elméletem:

- Ártunk és ormányunk ugye Airbusokat vett nemkormánygépnek, izé... katonai csapatszállítónak. Amik azóta rendeltetésszerűen működnek is, hiszen a pártvezér és kancellár meg hűbéresei a legnagyobb csatákat Brüsszel (valamint a demokrácia és a józan ész) ellen vívják, és ez  ügyben utazgatnak a főférfiak szerte mindenfelé, mint a permanens szabadságharc öltönyös katonái. Csapataik partra szállnak!

- A Boeing meg az Airbus viszont a legnagyobb konkurensek a polgári (és kissé a katonai) repülés piacán, ráadásul a Boeing amerikai, a másik meg európai koprodukció: És bár felcsútról nézve eddig szimpatikus volt Amerika, de Trampli, a narancssárga fejű paranoid bohóc bukása után már megint utáljuk őket. (Mint amúgy a világ nagy részét, ahol nem illiberális - opcionálisan posztszovjet - önkényuralom van.) A mostanra teljesen összebájdeneződött Egybesül Államokból innentől csak a rossz, gonosz, gendersemleges, háttérhtalmi imperializmus gyarmatosít, már megint. Valamint Soros. 

- Tehát ha egy amerikai gyártó repülőgépeivel kapcsolatban gondok vannak, akkor azok halálgépek és pont. Azér' csinálták a jenkik direkt ilyenre, hogy az emberek haljanak meg bennük, persze csak a külföldiek, akiknek eladták a gépeket,drágán, és majd gy intézik, hogy az ottani vevők ne a halálgép limited edition-ből kapjanak.

blog.flightstory.net

Értem én, hogy fontos leleplezni a repülőgépgyártók esetleges csalásait, bár én inkább nem szándékolt slendriánságot látok ott, ahol mások ártó szándékot, de a kattintásvadász bulvárhörgés biztos nem segíti az ügyet. Oké, az origóból eleve nem nézek ki semmiféle mértéktartást, oknyomozásra való hajlamot vagy sajtóetikát, sőt nem is várom el tőlük, csak rezignáltan  észrevételezem, hogy ezeknek mindig van eggyel lejjebb.

Viszont kár lenne megállni itt! mert hát utálhatjuk a franciákat is (Trianon forever!), úgyhogy kössünk bele mondjuk az autóiparukba. Elég lenne összeszedni egy csomó közúti baleseti statisztikát, és kigyűjteni, hogy az elmúlt években  világszerte összesen hány Peugeot-ban szenvedtek halálos balesetet, és hányan. Nyilván egy jó csomóban és onnantól már le sem kell írni az origó névtelen, szövegrakodó betanított munkásainak, hogy Peugeot, hanem csak annyit: "A Francia Halálautó". És persze ugyanez működhet a Citroen meg a Renault esetében is, de ha épp a németeket utáljuk akkor Opel meg BMW,  a Volkswagen esetében meg jöhet egy kis bónusz hitlerezés is.
De a Peugeot is elég jó, mer' ugye miféle név az, hogy Peugeot? Addig tiszta, hogy a 'Peugeo' automatikus tárgyesete, de hát szótőnek sincs semmi értelme, vagy köze a jó magyar kiejtéshez. Csigazabáló franciák, ezek még nevet adni se tudnak, csak annyiban jobbak az amerikaiaknál hogy tudnak ehető bort meg iható sajtot csinálni, meg hogy igazából náluk készül az Airbus, a katonai csapatszállítók legnemkormánygépebbike...

Lóhalálában (vigyorgo.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése