2022. május 28., szombat

Kóling

Tegnap este a felcsúti uradalom főispánja beszélt telefonon a nagybritán főminiszterrel, a Borisszal. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy a keresztneve lapján orosznak hitte, mer' ő mostanában a moszkvai elvtársakkal szokott tárgyalni, ha elkapja a péntek esti láz.

De a fészbukos embere mégis azzal a címmel tette ki a világrengető hírt, hogy 'London calling', szóval képben lehetett, kivel beszél épp. (És hát jellemzően eszembe se jut, hogy esetleg maga a pártvezér és kancellár fészbukozik, önkezével, az viszont jellemző, hogy az már önmagában hír, ha valaki Európa nyugati feléből még szóba áll vele, és nem EU-s tisztviselő. Utóbbiaknak ugyanis muszáj.)

Nem tudom miről beszélgethetett ez a két szellemóriás, a hivatalos kommüniké szerint "áttekintették" az ukrajnai helyzetet, miközben gondolom aláhúzták, kiemelték, hangsúlyozták és nyomatékosították a taktikai és stratégiai világ- és regionális politikai súlypontok fókuszában álló lényegi kérdéseket, elvtársias légkörben természetesen.
De ha már a háború, meg annak a hatásai. Nálunk épp különadókra készül az állam ő van, hivatkozva a háborús veszélyhelyzetre, melyet csak nálunk vezettek be eddig (de annyira, hogy még Oroszországban sem!), és igazán beszélhettek volna azokról is. Hisz korábban Párizsban, a Nacionálpopulista Nagyotmondók Internacionáléjának főnénije, Marine Le Pen is igen dicsérte a új magyar adók rendszerét, annak ellenére, hogy az még nem is létezik. (Jövőbelátó táltosasszony, na.) Csak egy főnöki bejelentés van, persze nálunk az már majdnem ugyanaz, mint egy elfogadott törvény, mondom hogy "az állam én vagyok" formulába nálunk a felcsúti stadion végéből helyettesíthető be a személyes névmás.

De ha már a Döbrögi beszélt a Borisszal, megkérdezhette volna, hogy te Borisz, szerinted mi a fasz az az extraprofit? Elvégre nálatok régebben van kapitalizmus, meg kapitalistább is kissé. És akkor Borisz elmondhatta volna, hogy nézd brada', én egy középszerű autós újságíró voltam, most meg egy bulvárminiszterelnök vagyok, szóval mit tudom én, de az gyanús, hogy ez konkrétan valami lebutított marxista lózung, szóval én a helyedben nem verném vele a csalánt. (Az extraprofit egyébként a a bevételnek . azaz nem a profitnak, vagyis a nyereségnek - az a része, ami még kell az államnak, pluszban az addigi elvonásokhoz képest, és amit a végén az árakon keresztül mi fogunk finanszírozni.)

De ez a London calling ez nálam azért kicsapta a biztosítékot. Hisz (nagy C-vel) ez a címe a Clash talán leghíresebb (bár szerintem nem a legjobb) albumának, ami azért az újhullámos-punk izé legfontosabb izéinek egyike. Nekem annyira régen megvan, hogy nem csak cédén, de még másolt kazettán is. Valahol. A felcsúti viszont kábé annyira punk, mint, mint amennyire Schwarzenegger vagy trolibusz, azaz nyomokban sem. Szóval az efféle hivatkozásokat kikérem magamnak! Meg nekik:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése