2022. július 26., kedd

Lábvízi zene

Betiltották a dohányzást Barcelona minden tengerparti strandján - olvasom, és igen el vagyok én keseredve ettől! Hisz pont most akartam elmenni Barcelonába, tizenöt év után újra, hogy végre egy jót cigizhessek ott,  de tényleg csak ezért. Erre nem betiltják a kretén katalánok? És ezek akarnak függetlenséget, mikor már Spanyolország részeként is ilyen elnyomást működtetnek? (De tényleg, este tizenegykor az óvárosban már csak rossz arcú, utcasarki dílerektől tudtam sört venni, ami nagy mutatvány volt, tekintettel arra, hogy igazából füvet árultak. Aztán volt az az euró...)

Bezzeg tegnap a Balatonon nem akartam cigizni, sörözni sem, de mondjuk úszni azért egy kicsit hátha. Ám csak langyos lábvíz volt ott tó helyett, és nem bírtam annyit gyalogolni az iszapban, tűző napon, hogy legalább derékig érjen a pocsolya, ami viszont meleg is lett délutánra, nehogy hűsölni lehessen benne. És ezzel együtt meglepően kellemes volt az egész, nem volt tömeg (na ja, a balatoni árszint mellett már valami tengerpart is megfontolandó opció), viszont az a partszelet, ahol átmenetileg igyekeztem nem leégni, kulturáltabb volt, mint emlékeimben a Balaton úgy általában. És nem láttam senkit dohányozni a közelben, meg  a parti vécé piszoárjában sem voltak csikkek. Mert Barcelonában nyilván a vécére járnak majd dohányozni a függők, mint anno a középiskolás korukban (Valahol rég láttam is egy vicceskedő táblát, hogy ne dobd a csikket a piszoárba, mert átnedvesedik, és nehéz lesz újra meggyújtani. Ez a duma persze fél méterrel rosszabb, mint amit a sztori szerint egy Glasgow-i vécé hasonló műtárgya fölé írtak: Skócia jövője a te kezedben van!)

És akkor témába vágóan a világ talán legszarabb zenekara, a leggagyibb videoklip kategóriában babérkoszorús, lábszagú rettenetével, de legaláb rövid, trash-élménynek mondhatni ideális:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése