2022. július 13., szerda

Pólómat nézed?

Én csak tegnap hallottam róla, hogy tegnapelőtt volt Judas Priest koncert Pesten. Amit nyilván akkor sem látogattam volna nézni (izé, meg hallgatni), ha arra járok és van pénzem, amit nem alapvető élelmiszerekre kell költeni, mert asszem kinőttem a koncertre járásból. Vagy kiöregedtem, bár pont a Judas zenészeihez képest, akár érezhetem magam kölyöknek is, Rob Halford (az énekes) például pár évvel idősebb anyámnál, már hetven felettiként sikoltozik a színpadon, több mint ötven éve (a banda Birmingham-ben alakult 1969-ben!), szóval ideális alanya egy "ilyen volt-ilyen lett" képpárnak. Mit mondjak, nem öregedett szépen, persze az ő műfajában már az is jelentős eredmény lehet, hogy még életben van, a szépfiúsághoz nyilván nem maradt már elég energiája.

      
                 pintereset.com                                                            nme.com

Egyébként huszonéve tudni róla, hogy meleg, pontosabban '98-ban szólta el magát valami interjúban, ami sokakat meglepett, de azok biztos nem látták soha, amint az első képen is látható szerelésekben feszít a színpadon. Klipekben, sajtófotókon és gondolom melegbárokban is, de oda meg épp azok nem jártak,akik meglepődtek azon, hogy ő meg igen.

Amúgy  a metálzene nagy hármasából azért láttam élőben a Metallicát meg az Iron Maident is, (meg az AC/DC-t, bár ők szerintem bugit játszanak, csak elég hangosan és durván, miként a Motorhead volt a kávédarálóra hangszerelt rockabilly), de a Judas Priest az mindeddig, és gondolom immár végleg kimaradt. De valahol, az Anthrax meg a Ramones felsők társaságában megvan még a JP-s pólóm is, csak annyira stílusosan szakadtra agyonmosott már, hogy hordhatatlan, kidobni viszont nincs szívem...

Ugyanakkor Halfordék munkássága jelentőségének megkerülhetetlenségét az egyik kedvenc magyar íróm, Dragomán Göyrgy is megénekelte Hevimetál című novellájában, amiből akkor jöjjön most egy hosszabb részelt. konkrétan az eleje, az egész szöveg meg elolvasható itt. Tessék is elolvasni, lehet, hogy később kikérdezem.

"Pólómat nézed, bazmeg? Úgy nézzed, hogy ez nem akármilyen póló bazmeg, ez bazmeg egy ősdzsudász poló, ez mindig szerencsét hoz bazmeg, mindig. Kurva nagy szerencsét. Nem hiszed, bazmeg? Hogy nem mondtál semmit, bazmeg? Na figyelj, bazmeg, mert elmesélem a legnagyobb sztorimat.
Úgy volt bazmeg, hogy eljön a dzsudász ide is bazmeg, és a koncert napján derült ki, hogy lemondták. A sok hülye paraszt nem vette a jegyet, pedig itt nálunk még sose járt a dzsudász, én mondjuk megvettem, rá is ment minden pénzem, bazmeg. Aztán mikor kiderült, hogy lemondták, a zsét nem adták vissza a jegyvisszaváltáskor, hanem azt mondták, hogy kiküldik majd postán. Ja, a faszomba velük, küzdőtér jegy volt, tizennégy ropi, bazmeg, eléggé magam alatt voltam, de tényleg. Nagyon rá voltam állva a dzsudászra bazmeg, kurvára látni akartam élőben, pláne, hogy halford újra visszament, amikor hat éve otthagyta őket, majdnem átálltam hipphoppra, annyira kivoltam, na jó, azért annyira nem, bazmeg, de kurvára látni akartam a dzsudászt a régi énekessel, érted. Mi van? Nem tudod, mi az a dzsudász?
Nem hallottál a dzsudászról? Bazmeg, nem hiszem el. Csak szívatsz, mi? Nem szívatsz? Hát, bazmeg, nem hiszem el, bazmeg, hogy nem tudod, mi az a dzsudász, bazmeg. Jól van, bazmeg, kérdezek könnyebbet. Hevimetál? Azt tudod, hogy mi a hevimetál? Ájronméjden? Igen, az ájronméjden az a hevimetál. Szóval az ájronméjdenről, arról már hallottál?
Igen? Szóval nem értesz hozzá, de annyit még te is tudsz, hogy az a legkirályabb? Az ájronméjden? Méjden, hagyjál már a méjdennel bazmeg, nem azt mondom, hogy szar a méjden, mert szarnak azért nem szar, nem, bazmeg, kurvára nem, sokáig az volt a kedvenc zenekarom, dikinzonnak elég jó hangja is van, nem mondom, csak az a baj, bazmeg, hogy mindent a dzsudásztól nyúltak, bazmeg, námber ofdőbiszt, bazeg, miről szól már bazeg, hatszáshzatvanhat, bazeg, a fenevad száma, bazeg, na aztán, bazeg, behugyozok, bazeg, mondom, bazeg, az egészet a dzsudászról nyúlták, bazmeg. Tudod mi lesz a méjdenről szóló könyvnek a címe bazmeg? Megmondom bazmeg: hogyan lettünk a dzsudász előzenekara!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése